Tuesday, November 1, 2011

Sinopsis

Jadid atau nama sebenarnya NURUL JADIDAH BINTI BAKRI adalah seorang pelajar tingkatan 4 di Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Baru Sungai Buloh yang mempunyai keistimewaan yang jarang dijumpai pada gadis seusianya. Jadid mempunyai daya ingatan yang berada dalam kelasnya yang tersendiri sehingga dapat memproses ingatannya berkali-kali ganda lebih pantas dari manusia biasa. Dia juga boleh mengagak situasi dengan peratusan ketepatan yang tinggi.

Ditemani oleh rakan baiknya bernama Rasya yang sentiasa mengikutinya ke mana saja, Jadid mempunyai seorang sahabat merangkap 'pembantu'nya dalam menghadapi apa jua kes yang mereka hadapi.

Puan RAUDHAH adalah Ibu kepada Jadid dan juga seorang pegawai polis berpangkat Inspektor. Dia diiktiraf sebagai seorang pegawai polis wanita yang terbaik pernah dimiliki oleh PDRM. Dia  mempunyai kepakaran memandu yang sangat tinggi, seni mempertahankan diri yang menakjubkan.

Kerjasama mereka berdua membawa sinar baru dalam penyelesaian kes-kes berat yang biasanya mengambil masa yang lama untuk diselesaikan oleh pihak berkuasa.

Apabila gadis ini memejamkan mata dan membukanya semula, JENAYAH PASTI TERBONGKAR!

0 comments:

Post a Comment

Beritahu saya sesuatu... cakap... cakap....!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Superman Logo